Retail in de tijdelijkheid

Experts over de toekomst van tijdelijke retail

27 maart 2015
Deze publicatie gaat over een nieuwe vorm van ondernemen die steeds meer voet aan de grond krijgt. Pop-up shops, seizoensgebonden winkels en andere tijdelijke retailconcepten vormen steeds meer een vertrouwd onderdeel van de winkelstraat. In grotere buitenlandse steden zoals Londen en Berlijn, maar ook in diverse Nederlandse steden. Het gaat om brede groep formules: partijenverkoop/outlet door bekende merken, cultureel ondernemers die eigen producten (uit)verkopen, tijdelijke flagshipstores van grote merken en ondernemers die de detailhandelsfunctie mengen met horeca of dienstverlening.

Auteur(s)

Arjan Raatgever en Bob Knoester (Jonge Honden)

Beschouwd vanuit het perspectief van vitale winkelgebieden is dit een positieve ontwikkeling, omdat deze nieuwe vorm van ondernemen kansrijk is voor dynamiek en verrassing in winkelgebieden. En (experimenteer)ruimte biedt voor startende ondernemers, nieuwe concepten en businessmodellen.

Platform31 en het ministerie van Economische Zaken onderzochten de praktische kansen en knelpunten van deze nieuwe, groeiende ‘sector’ in het kader van de landelijke Retailagenda, die op 17 maart 2015 werd aangeboden aan minister Kamp. Platform31 organiseerde hiervoor twee expertsessies waarin professionals uit de retail-, vastgoed- en overheidssector met ervaring in de tijdelijke retail, hun kennis bundelden. De denksessies werden georganiseerd in pop-up café Man Cave in Hoog Catharijne, Utrecht.

Retail_in_de_tijdelijkheid

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Hidden
Pdf bestanden
Hidden

Contact

Jorn Koelemaij 06 30 29 78 27

Ontvang nieuws van Platform31

Nieuws, publicaties en bijeenkomsten van Platform31 automatisch in jouw mailbox? Meld je dan aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief over actuele ontwikkelingen in stad en regio.

Bekijk al onze nieuwsbrieven en updates

"*" geeft vereiste velden aan