Hoe gaat u om met kwetsbare huurders tijdens renovaties?

Enquête voor woningcorporaties

Woningcorporaties proberen hun huurders zo goed mogelijk mee te nemen in renovatietrajecten. Soms gaat dit minder soepel. Sommige huurders zijn bijvoorbeeld moeilijk bereikbaar, schieten in de weerstand of raken in paniek wanneer het renovatieteam voor de deur staat. Het stelt woningcorporaties voor een uitdaging bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Hoe bereik je huurders die zich gewild of ongewild afzijdig houden? En hoe help je hen een ingrijpend renovatietraject door?

Platform31 werkt in 2020 en 2021 samen met corporaties aan het ontwikkelen van strategieën en maatregelen die eraan bijdragen dat renovatietrajecten soepel en vlot verlopen. Om een beeld te krijgen van de inzet van corporaties op dit moment, voeren we momenteel via een enquête een quickscan uit. We zouden het erg waarderen als u, als woningcorporatie, deze vragenlijst in wilt vullen. De vragenlijst bestaat uit ongeveer 18 vragen en het invullen ervan kost maximaal 10 minuten. Alvast hartelijk bedankt voor uw moeite.

Via deze link kunt u de vragenlijst invullen.