De bezoeker centraal als nieuw binnenstadsnormaal

Vijf concrete aanbevelingen voor een vitale en duurzame binnenstad

10 november 2021
Keuzes die ontwerpers en beleidsmakers voor binnensteden maken, beïnvloeden het gedrag en de beleving van bezoekers. En daarmee de vitaliteit van de binnenstad. Belangrijk dus om bij de keuzes die ze maken de mens centraal te stellen.

Auteur(s)

Barbara Heebels, Wessel van Vliet, Gilbert Bal en Pimm Terhorst

In samenwerking met

Tijd dus om daar in de aanpak van binnensteden op in te spelen. Hoe gedragen bezoekers zich en hoe wordt dat gedrag beïnvloed? En welke kansen bieden antwoorden op zulke vragen voor het vitaler maken van binnensteden? Dit artikel zoomt in op deze gebruikersgerichte aanpak en deelt vijf concrete lessen uit het onderzoekstraject ‘De binnenstadsbezoeker centraal’.

De_bezoeker_centraal_als_nieuw_binnenstadsnormaal
Hidden
Hidden

Contact

Barbara Heebels 06 23 01 27 99 LinkedIn

Ontvang nieuws van Platform31

Nieuws, publicaties en bijeenkomsten van Platform31 automatisch in jouw mailbox? Meld je dan aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief over actuele ontwikkelingen in stad en regio.

Bekijk al onze nieuwsbrieven en updates

"*" geeft vereiste velden aan